Hoe krijg je mieren het best weg uit je tuin (alle soorten mieren)?

mieren zijn echt een plaag ik heb echt grote nesten in mijn tuin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Ik gebruik afwasmiddel. Mieren hebben hier een hekel aan! Het is ook een stuk milieuvriendelijker dan gif.
Spuit lijntjes afwasmiddel langs het mierennest en ze verhuizen uit je tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan ze ook verdelgen door heet water ( gekookt in waterkoker of potje op het vuur)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ze net als wespen lokken door zoete dingen. Bijvoorbeeld honing of siroop. Doe dit in een potje. Ze zullen er wel op af komen, maar komen door de plak niet meer weg.
Ook kun je ze door bepaalde planten wegkrijgen. Boerenwormkruid, afrikaantjes en goudsbloemen blijken te werken.
Verder kan je ze weghouden door koffiedik, kalk, gemalen peper en kruidnagel te strooien.

verder zijn er nog middelen die niet milieuvriendelijk zijn, maar deze zal je in de praktijk weinig nodig hebben. Of je moet echt een grote mierenhoop hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koper jaagt mieren weg. Ik had dit probleem ook, heb gewoon een paar muntjes van 5 cent neergelegd en nooit meer een mier teruggezien hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nog een pak bloem in je keukenkastje staan.
Strooi dit dan waar de mieren lopen.

Ze schijnen er een enorme hekel aan te hebben.
En ze verhuizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben er geen hekel aan hoor: ze eten het op. Alleen zet de bloem uit in hun maagjes, waardoor ze van binnen uit zullen exploderen. Effectief ja, maar wel erg zielig voor de mieren zelf. Dat je ze daarna niet meer ziet heeft niets met verhuizen te maken. Dan liever een oplossing waardoor ze *wel* de beentjes nemen ipv ze op zo'n gruwelijke manier vermoorden :-(
Goudsbloemen planten langs de randen (wel de originele, enkele goudsbloemen, niet de dubbele, die schijnen minder effectief te zijn).